Tuğçe Aksoy, Magnum’da global marka direktörlüğüne atandı
11/11/2024 - 17:47:00
Magnum'un küresel marka etkileşimi ve dijital lideri olarak görev yaptığı geçtiğimiz 7 yıl boyunca markanın vizyonunu ve planlarını şekillendirmede önemli rol oynayan “Dondurma Kadın” Tuğçe Aksoy, Magnum’da global marka direktörlüğüne atanan ilk Türk oldu.
Eğitim hayatını Robert Kolej ardından Koç Üniversitesi Endüstri Mühendisliği ve İşletme bölümlerinde tamamlayan Tuğçe Aksoy, kariyerine 13 yıl önce Unilever Türkiye’de başladı. Başarılı kariyer yolculuğunu dondurma pazarının önde gelen markalarından Algida’nın 50’den fazla ülkedeki görünürlük ve iletişim planlarından sorumlu lideri olarak sürdürdü. Son 10 yıldır Unilever globalde Londra ve Rotterdam ofislerinde çalışan Tuğçe, pek çok uluslararası platforma konuşmacı olarak davet edildi ve Türk kadının yurt dışında başarılı yükselişini temsil etti.
Magnum'un vizyonunu şekillendirmede önemli rol oynadı
Magnum'un küresel marka etkileşimi ve dijital lideri olarak görev yaptığı geçtiğimiz 7 yıl boyunca markanın vizyonunu ve planlarını şekillendirmede önemli rol oynadı. Magnum’un ödüllü inovasyonları Magnum Cookie, dünyanın ilk yakut çikolatalı dondurması Magnum Ruby ve yılın en başarılı dondurma inovasyonu Magnum Euphoria gibi çığır açan yeni ürünleri yanı sıra markayı farklı tüketici gruplarına taşıyan Magnum Vegan ve Magnum Bon Bon gibi yeni formatların lansmanlarına da liderlik etti.
Tuğçe Aksoy, inovasyon alanındaki kapsamlı deneyiminin ötesinde, Magnum’un haz manifestosunu yeni kitlelere tanıtmak amacıyla, Iris Apfel, Miley Cyrus, Kylie Minogue, Peggy Gou ve Troye Sivan gibi dünyaca ünlü yıldızlarla Magnum’u bir araya getirdi. Markayı müzik ve sosyal medya odaklı deneyimlerle Z kuşağının radarına soktu. Türkiye’de sevilerek takip edilen ve Hande Erçel, Pınar Deniz, Bensu Soral gibi isimlerin marka temsilcisi olarak katıldığı Cannes Film Festivali aktivasyonunda, Magnum’un en çok konuşulan marka olmasında etkin rol oynadı.
Son olarak geçtiğimiz kasım ayında Türkiye’de de lanse edilen “Senin Yaz Anın, Senin Haz Anın” kampanyasıyla Magnum’a 1 Grand Prix dahil 7 Cannes Lions ödülü getiren Tuğçe Aksoy, global marka geliştirme, yerel marka oluşturma ve pazarlama alanlarında birçok rolde deneyimi ile dondurma kategorisinde geçirdiği 10 yılın ardından, bugün kendisini gururla “dondurma kadını” olarak tanımlıyor.
Magnum’un ilk Türk global marka direktörlüğüne atanmasıyla yurt dışında kariyer yolculuğunu sürdüren, özellikle erkek egemen üst düzey yöneticilik pozisyonlarında, tüm zorluklara rağmen cam tavanı yıkmayı başaran Aksoy, yeni görevinde dünyanın premium dondurma pazar liderlerinden Magnum'u haz uyandıran bir marka yapan unsurları küresel olarak güçlendirmeye odaklanacak. Magnum ve dondurmaya olan tutkusunun yanı sıra, yeteneklere ışık tutma misyonunu iş hayatının merkezinde tutmaya devam edecek.
Güçlü bir kadın hakları aktivisti
Aynı zamanda güçlü bir kadın hakları aktivisti olan Tuğçe Aksoy, cinsiyet eşitliği ve kadınların güçlenmesi için kendini adamış bir eşitlik savunucusu. Cinsiyet eşitliğine olan tutkusunu işine yansıtıp, kadınların arka planda tutulduğu kakao zincirinde de değişim yaratma hedefiyle Magnum AWA projesini başlatan Aksoy, 4000’den fazla kadının eğitim, mentorluk ve finansman almasını sağlayarak, daha eşit ve mutlu bir kakao zinciri için çalışmalarını sürdürüyor. Kadınların tüm zorluklara ve cam tavanlara rağmen neler başarabileceğini dünyaya göstermek hedefiyle, kadın hikayelerini tüm kadınlarla paylaşmaya devam eden Tuğçe Aksoy, bu misyona platform sunan LEAD Network'ün üyesi ve bir çocuk annesidir.